פסי האטה, או בשמם הלועזי מפּים (speed bumps), הם אמצעי בטיחות נפוץ בכבישים, המיועד להאט את מהירות הנסיעה של כלי רכב. הם בעצם בליטות מוגבהות, לרוב מעוגלות או אליפטיות, המותקנות לרוחב הכביש.
התקנת פסי האטה מגומי נעשה באופן פשוט וקל, מאחר והוא מגיע מוכן, ולמעשה "מלבישים" אותו על הכביש כמו שהוא, שלא כמו פס האטה מסוג אחר הדורש עבודה רצינית יותר וכן עוצרים את התנועה שבאותו כביש לאורך זמן רב יותר.
בדרך כלל לפני שיש פס האטה יהיה תמרור אשר יציין על כך על מנת שהנהג לא יצטרך להאט במפתיע ובירידה חדה של המהירות.
פסי האטה
- בית
- /
- ציוד בטיחות
- /
- פסי האטה
נסיון ומקצועיות
פאיירסנטר הינה חברת בעלת ניסיון כ - 50 שנה! יבואנית של ציוד בטיחות ופסי האטה לחניון מסוגים שונים. אנו מציעים לכם את כל סוגי מוצרי הבטיחות ומעסיקים צוות של אנשי מקצוע איכותיים וותיקים בעלי תודעת שירות גבוהה.
אם אתם זקוקים למוצר אשר מטרתו לחזק ולהגדיל את הביטחון במקומות השונים, ביניהם כבישים, מוסדות וכו' צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם!
מטרת פסי ההאטה היא להאט את מהירות נסיעת הרכבים במקומות ייעודיים, מעברי חציה, לפני שערים, ברחובות עם בתי ספר/גנים וכן גם להאטה של מלגזות במפעלים, ובכך לשפר את רמת הבטיחות בדרכים, בדומה למראה פנורמית שנועדה לאותה מטרה, שיפור הראייה הכללית בכביש ובכך לשפר את רמת הבטיחות של משתמשי הדרך.
פסי האטה מגומי מגיעים בשני גדלים - תקן
1. פס האטה באורך מטר, רוחב 38 ס"מ, גובה 5 ס"מ – מיועד להוריד מהירות נסיעה ל 40 קמ"ש. במקרים בהם נדרשת הורדת מהירות הנסיעה ל 20 קמ"ש ניתן להציב 2 שורות פסי האטה תקן מקבילות במרחק של מטר אחת מהשנייה.
2. פס האטה באורך חצי מטר וברוחב 60 ס"מ, גובה 5 ס"מ – מיועד להוריד את מהירות הנסיעה ל 60 קמ"ש.
התקנת פסי האטה לחניון משתנה לפי סוג המשטח עליהן הן מותקנות
- אספלט – ע"י יתדות באורך 30 ס"מ.
- בטון – ע"י בורג ג'אמבו 12 ס"מ.
- אבן משתלבת – ע"י בורג ג'אמבו 12 ס"מ.
- לפסי ההאטה יש גם סיומות מעוגלות לסגירת פינות הפסים. בפסי האטה הרחבים (60 ס"מ) ניתן להרכיב 2 סוגי סיומות – מלבנית או מעוגלת.
את פסי ההאטה ניתן להשיג בסניף פאייר סנטר שברחוב המלאכה 1 בנתניה וכן, ניתן לקבל במשלוח ע"ג משטח בדואר שליחים תוך 24 שעות לכל מקום בארץ.
כדאי להתייעץ עם המומחים שלנו לגבי סוג פס ההאטה המתאים ואופן התקנתו בהתאם לתוואי השטח ולמיקומם.
כמו כן, ניתן להשיג בפאייר סנטר גם פסי בלימה באורך 1.8 מטר לחניונים, עמודים גמישים (נחום תקום), מגן פינות לקירות החניון, מפריד נתיבים, מראות פנוראמיות, שלטים מחזירי אור ותמרורים.
חברת פאייר סנטר גם יצרנית של שילוט לחניונים, חניות פרטיות עם או בלי מספר הרכב/דירה, תמרורי הגבלת גובה, תמרורי הנחיה בתוך החניון וכן שילוט לבנייני מגורים לרבות שילוט פולט אור בהתאם לדרישות שרותי הכבאות. גם ממדים ומקלטים ניתן להשיג מיכלי מים, שירותים כימיים, גומיות למקלטים, צבע פולט אור ושילוט מתאים לפי דרישות פיקוד העורף.
תחזוקה של פסי האטה
תחזוקה נאותה של פסי האטה היא המפתח להבטחת בטיחות מרבית בכבישים. פסי האטה מודרניים, המיוצרים ממגוון חומרים כולל גומי, פלסטיק ובטון, דורשים תשומת לב מקצועית לשמירה על תפקודם התקין. בדיקות תקופתיות מאפשרות איתור מוקדם של בעיות ומניעת נזקים עתידיים.
תחזוקה שוטפת של פסי האטה חיונית ממספר סיבות מרכזיות. ראשית, בדיקות סדירות מבטיחות שפסי ההאטה ממלאים את תפקידם הבטיחותי. שנית, טיפול מונע חוסך הוצאות גבוהות על תיקונים או החלפה. בנוסף, תחזוקה שוטפת שומרת על הנראות והבולטות של פסי ההאטה. לבסוף, טיפול נכון מאריך משמעותית את אורך חיי פסי ההאטה.
תכנית תחזוקה מקיפה חייבת לכלול ניקוי תקופתי, בדיקת יציבות, בדיקת מחברים וברגים, חידוש סימוני צבע ובדיקת מצב המשטח. כל אלה מהווים חלק בלתי נפרד מתחזוקה מקצועית ויעילה.
תיקונים נפוצים
במהלך חיי פסי ההאטה, מספר תיקונים נפוצים עשויים להידרש. החלפת רכיבי חיבור היא אחת המשימות השכיחות, שכן ברגים ומחברים עלולים להישחק עם הזמן ודורשים החלפה תקופתית. תיקון סדקים הוא תיקון נפוץ נוסף, כאשר סדקים קטנים יכולים להתפתח כתוצאה מעומס או בלאי, וטיפול מהיר מונע התדרדרות נוספת.
חידוש צביעה הוא חלק חשוב נוסף בתחזוקה, שכן הסימונים על פסי ההאטה נשחקים ודורשים חידוש לשמירה על בולטות ובטיחות. כמו כן, לעתים נדרש איטום מחדש וחידוש של חומרי האיטום למניעת חדירת מים וגורמים מזיקים.
אורך חיי פסי האטה
אורך החיים של פסי האטה תלוי במספר גורמים משמעותיים: חומר הייצור, נפח התנועה, תנאי מזג האוויר, איכות ההתקנה ותדירות התחזוקה. בממוצע, פסי האטה איכותיים יכולים להחזיק מעמד בין 5-10 שנים, כתלות בגורמים אלו. תחזוקה נאותה יכולה להאריך משמעותית את משך השימוש בהם.
הגורמים המשפיעים על אורך החיים כוללים את עומס התנועה היומי, סוגי כלי הרכב העוברים, תנאי הסביבה, איכות חומרי הגלם ורמת התחזוקה. כל אלה משחקים תפקיד מכריע בקביעת אורך חיי המוצר.
השקעה בתחזוקה נכונה של פסי האטה היא קריטית להבטחת בטיחות משתמשי הדרך ולחיסכון כלכלי לטווח ארוך. באמצעות תכנית תחזוקה מסודרת, בדיקות תקופתיות וטיפול מיידי בבעיות, ניתן להבטיח את פעולתם התקינה לאורך שנים רבות. זוהי השקעה המשתלמת הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה כלכלית.